torsdag 20 september 2012

Cravings!

Det är väl så en bloggrubrik ska se ut??? :)

Veckans craving är syrrans ridponnyhingst Bonne Caspian! Han gjorde sitt 3-årstest i lördags och var överlägsen som gångartsponny med sina 50 poäng. Han hade dessutom 49 poäng som hopptalang. Tidningen ridsport skrev också om det här. Caspian är utav ett sällsynt bra möderne. Lisa (syrran) köpte av en slump Caspians mamma Orchards Bonne Louise av en god vän i Holland. Redan då var hon närmre 20 år och lite av en levande legend. Hon är mor, mormor och mormors mor till fler av Hollands och Tysklands högst bedömda ponnyhingstar. Louise lever fortfarande och bor numer i Umeå.

Jag skrev för några veckor sedan om storebror Bonne Boghardt som med sin nya ägarinna slutade tvåa i fyraårsfinalen med fantastiska 85,6%.

Vi får se vad som händer med Caspian härnäst. Än så länge har han bara hunnit bli inriden och ska fortsätta grundutbildas. Jag önskar att jag vore ponnyryttare igen!

Lisa fyller för övrigt år idag så jag får passa på med att extra grattis från bloggen också!

Caspian på 3-årstest


Caspian och jag i somras när jag tyckte att Lisa
var för seg med att komma igång ordentligt med inridningen,
så vi passade på när hon jobbade... :)
Kan meddela att han är fantastisk ponny även i all hantering!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar